Crisismanagement en bemiddeling bij conflict tussen bestuur en stakeholders
Als ervaringsdeskundige helpen wij u om een crisis te doorstaan en daar het beste uit te halen.
“Horses for courses”
In geval van crisis is alles anders. Dat stelt fors hogere eisen aan het management. Men heeft minder tijd om na te denken dan gebruikelijk, de keuzemogelijkheden en het geld raken snel uitgeput, emoties lopen hoog op, mensen verliezen het overzicht en raken in paniek, of gooien de handdoek in de ring.
Dit vergt een andere leiderschapsstijl. De ervaring leert dat sommige bestuurders minder effectief worden of verstarren Daarom is ondersteuning door een ervaren crisismanager van grote meerwaarde. Dat kan heel hands-on zijn, maar ook als coach en klankbord.
Het overzicht behouden, rust en structuur brengen, omgaan met onzekerheid
Een crisismanager zal, op basis van zijn/haar ervaring, sneller het overzicht behouden en intuïtief in staat zijn om in hoog tempo de juiste beslissingen te nemen. Een goede crisismanager is in staat om rust en structuur te brengen waar anderen het overzicht verliezen en in paniek raken.
Herkennen van patronen
Door ervaring gelouterd worden bepaalde patronen in het gedrag van mensen en organisaties in crisis herkent. Ervaringen opgedaan in tijden van crisis zijn overdraagbaar.
Never waste a good crisis
Elke crisis biedt nieuwe kansen en mogelijkheden om te verbeteren en te leren.